Veelgestelde vragen over het BvK-platform

Heb je een vraag over het BvK-platform? Kijk dan eerst of je vraag op deze pagina beantwoord wordt door de antwoorden of instructievideo's op deze pagina. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op via ledenadministratie@debvk.nl of info@debvk.nl.

Vragen over problemen met inloggen

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Hoe kom ik daar weer achter?
Vraag je gebruikersnaam op via een e-mail naar ledenadministratie@debvk.nl. Om je gegevens te beschermen sturen we je je gebruikersnaam niet automatisch naar je e-mailadres.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer. Hoe kom ik aan een nieuwe?
Ga naar https://debvk.nl/password_reset/ en volg de instructies.

Ik heb zelf mijn wachtwoord veranderd, maar ik krijg geen bevestigingsmail binnen. Hoe kom ik aan een nieuw wachtwoord?
Misschien is je bevestigingsmail in de spambox terechtgekomen. Check dus eerst of het mailtje daar staat. Is dat niet zo? Stuur dan een mail naar ledenadministratie@debvk.nl en de ledenadministratie stuurt je een link om je wachtwoord te veranderen.

Vragen over het lidmaatschap

Ik wil lid worden van de BvK, maar in mijn profiel staat dat ik deelnemer ben. Wat moet ik doen?
Je kunt een profiel als deelnemer hebben om een van de volgende redenen:
  • Je hebt je een keer aangemeld voor een BvK-bijeenkomst zoals een Dag van de Uitvoering of een congres. 
  • Je hebt aangemeld voor de community (voorheen KenMe). 
Je kunt je bestaande account blijven gebruiken en hoeft alleen je status te laten veranderen van deelnemer naar lid. Stuur daarvoor een mail naar ledenadministratie@debvk.nl met het verzoek om lid te worden. De ledenadministratie zet je account dan om. Je houdt dezelfde inloggegevens.

Mijn organisatie heeft een collectief BvK-lidmaatschap, maar in mijn profiel staat dat ik individueel lid ben. Hoe kan ik dat veranderen?
Dat kun je niet zelf aanpassen. Stuur een mail naar ledenadministratie@debvk.nl met het verzoek om je lidmaatschap op collectief te zetten. De ledenadministratie regelt dat dan voor je.

Heeft mijn organisatie een collectief lidmaatschap?
Kijk of je organisatie staat bij de opsomming van organisaties met een collectief lidmaatschap op de pagina Collectief lidmaatschap.

Vragen over het LEER-register

Hoe kan ik me aanmelden voor het LEER-register?
Ben je al lid van de BvK? Dan kun je je gratis aanmelden voor het LEER-register: 
  1. Log in op het BvK-platform met je gebruikersnaam en wachtwoord. Zorg dat onder ‘Mijn profiel’ al je persoonlijke gegevens zijn ingevuld, net als je lidmaatschapsgegevens. Accepteer de algemene voorwaarden
  2. In je persoonlijke menu verschijnt nu de optie LEER-register. Ga nu akkoord met minimaal 36 uur per jaar leren en De Kern van het Beroep onderschrijven. Ben je individueel lid van de BvK? Dan moet je nog een werkgeversverklaring uploaden. Een voorbeeld (Word, 164 kB) vind je hier.
Waarom moet ik een werkgeversverklaring voor het LEER-register invullen?
Het LEER-register is bestemd voor professionals (en niet voor bijvoorbeeld leidinggevenden of recruiters). Om dat te bewaken vragen we aan individuele leden of ze een werkgeversverklaring uploaden bij hun aanmelding voor het LEER-register. Een voorbeeld (Word, 164 kB) vind je hier.

Ik heb me aangemeld voor het LEER-register, maar ik zie mezelf niet in het overzicht van geregistreerde leden staan. Hoe pas ik dat aan?
  1. Controleer of bij ‘Mijn profiel’ je persoonlijke gegevens en lidmaatschapsgegevens hebt ingevuld en opgeslagen. 
  2. Check vervolgens of je bij LEER-register in je persoonlijke menu de optie LEER-register hebt aangevinkt en eventueel de werkgeversverklaring hebt ingevuld en opgeslagen.
Klopt dat allemaal en ben je nog steeds niet zichtbaar als geregistreerd lid in het overzicht geregistreerde leden? Stuur dan een mailtje naar ledenadministratie@debvk.nl. De ledenadministratie kan je verder op weg helpen.

Wie kan mijn gegevens zien?
Als je je aanmeldt voor het LEER-register dan zijn in elk geval je naam en de organisatie waar je werkt voor iedereen zichtbaar in het overzicht geregistreerde leden

In je persoonlijke omgeving kan je zelf bij zichtbaarheid onder LEER-register instellen welke van je gegevens (waaronder je foto) voor iedereen zichtbaar zijn (‘Zichtbaarheid: openbaar’) en welke van je gegevens alleen te zien zijn voor andere professionals in het LEER-register die ingelogd zijn (‘Zichtbaarheid: afgeschermd’).

Afgeschermde gegevens zijn niet zichtbaar voor mensen die alleen toegang hebben tot de community of voor BvK-leden die niet in het LEER-register zitten. Zij zien ook alleen de openbare gegevens.