Ontwikkelagenda

Wil jij, professional Werk en Inkomen in het sociaal domein, jezelf blijven ontwikkelen?

1 dag 1

Actualiteiten Participatiewet

Bij SCIOPENG

Door wijzigingen in wetgeving verandert de uitvoering van de Participatiewet ...

Meer informatie Inschrijven
1 dag 1

Ondersteuning van mensen met een (licht) verstandelijke beperking

Bij SCIOPENG

In het sociaal domein krijg je onder meer te maken ...

Meer informatie Inschrijven
5 modules met overnachting (28 dagdelen) in 7 maanden 1

Gecertificeerde Jobcoach Opleiding

Bij Elan Training

Jobcoaching (Supported Employment) is een effectieve werkwijze om mensen met ...

Meer informatie Inschrijven
1 dag 1

Boete en Participatiewet

Bij SCIOPENG

De Participatiewet kent vele verplichtingen, waaronder het opleggen van een ...

Meer informatie Inschrijven
1 dag 1

Statushouders en Taakstelling

Bij SCIOPENG

Op grond van de Participatiewet kan iedere Nederlander of daarmee ...

Meer informatie Inschrijven
1 dag 1

Ondersteuning van mensen met een psychiatrische beperking

Bij SCIOPENG

In het sociaal domein krijg je onder meer te maken ...

Meer informatie Inschrijven
1 dag 1

Oriëntatiecursus Wmo

Bij SCIOPENG

Gemeenten moeten ervoor zorgen dat mensen zo lang mogelijk thuis ...

Meer informatie Inschrijven
2 dagen 1

Training motiverende gespreksvoering (zelfsturing)

Bij De Langhenkel Groep

De Participatiewet, de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo 2015) en de ...

Meer informatie Inschrijven
1 dag 1

Oriëntatiecursus Jeugdwet

Bij SCIOPENG

De Jeugdwet richt zich op het versterken van de eigen ...

Meer informatie Inschrijven
4 x 1 dag cursusbijeenkomst excl voorbereiding, zelfstudie etc 1

Basisopleiding Participatiewet

Bij Marienburggroep

Met onze basiscursus Participatiewet legt u in korte tijd een ...

Meer informatie Inschrijven
2 dagen 1

Hoogwaardig handhaven

Bij SCIOPENG

Handhaven is meer dan alleen straffend optreden tegen mensen die ...

Meer informatie Inschrijven
1 dag 1

Oriëntatiecursus Schulddienstverlening

Bij SCIOPENG

Van alle mensen die zich melden bij een wijkteam, heeft ...

Meer informatie Inschrijven
1 dag 1

Loonstrookanalyse en de belastingdienst

Bij SCIOPENG

Als bij een cliënt met een bijstandsuitkering sprake is van ...

Meer informatie Inschrijven
1 dag 1

Workshop Participatiewet – Wie zijn die jonggehandicapten en wat werkt?

Bij De Langhenkel Groep

Sinds 2015 zijn gemeenten in het kader van de Participatiewet ...

Meer informatie Inschrijven
1 dag 1

Training intercultureel contact

Bij De Langhenkel Groep

Als  professional binnen het soaciaal domeinkomt u regelmatig in aanraking ...

Meer informatie Inschrijven
Voorbespreking en nabespreking van een gesprek met een client 1

Gesprekstechnieken - Coaching on the job

Bij ZINZIZ

Aanvullend op onze trainingen maar ook los, kun je coaching ...

Meer informatie Inschrijven
1 dag 1

Cursus schuldhulpverlening voor consulenten

Bij De Langhenkel Groep

Als consulent werk/inkomen van een gemeentelijke afdeling Werk & Inkomen komt u ...

Meer informatie Inschrijven
5 tweedaagse modules met overnachting 1

Beroepsopleiding Klantmanager Inkomen

Bij Elan Training

Een complete beroepsopleiding, actueel en praktijkgericht De klantmanager Inkomen is ...

Meer informatie Inschrijven
3 dagen 1

Motiverende gespreksvoering voor klantmanagers

Bij Stimulansz

Als klantmanager pleit u voor verandering en vrijwel automatisch pleit ...

Meer informatie Inschrijven
1 dag 1

Training autisme en participatie

Bij De Langhenkel Groep

Gemeenten krijgen steeds vaker te maken met mensen die te ...

Meer informatie Inschrijven

Word lid

Als lid van de BvK laat je zien dat je serieus bezig bent met je vak en doe je nieuwe kennis en contacten op. Iedereen die bij een gemeente of RSD werkt, met re-integratie, participatie en/of inkomen van werkzoekenden als taak, kan zich aanmelden als lid. Of je nu gedetacheerd bent, zzp’er of in vaste dienst. Of je nu consulent heet of matchmaker. Word jij ook lid? Veel klantmanagers gingen je al voor.

“De BvK zorgt ervoor dat het vak van klantmanager erkend wordt. Daarbij besteedt de BvK aandacht aan wat het vak inhoudt en welke competenties daarvoor nodig zijn. Hierbij zijn de beroepsstandaard en het E-portfolio mooie middelen om te meten waar je als klantmanager staat. Ze geven aanleiding om in jezelf te investeren. Het hele team kan er zijn voordeel mee doen.”