mei 2018

08

Evelien Meester over de meerwaarde van bloggen

Evelien Meester (Stimulansz) is een van de bloggers op de website van de BvK. We stelden haar enkele vragen over bloggen in het algemeen. Over de meerwaarde van bloggen, de voorwaarden waar een goede blog aan moet voldoen en wat ze wil realiseren met haar blogs. "Ik hoop dat mensen aan het denken worden gezet om hun eigen visie te vormen of om hun visie aan te scherpen."

Lees meer >

april 2018

05

Dialoog in Rotterdam

Op dinsdag 27 maart was er een bijeenkomst over de bijdrage van het LEER-register voor professionals die werkzaam zijn in het Rotterdamse sociaal domein. Meer dan 60 professionals waren aanwezig. Wat is een 'lerende organisatie'? In hoeverre kan het LEER-register daaraan bijdragen? Twee presentaties, gevolgd door een levendige discussie.

Lees meer >

maart 2018

15

'We willen toch allemaal beter worden in ons vak?'

Evelyn Eillebrecht (gemeente Hengelo/Borne) werd ambassadeur van het LEER-register zonder te weten waar ze zich in begaf. Intussen is ze enthousiast voorstander. "We willen toch allemaal beter worden in ons vak om de klant optimaal te bedienen?" En: "Het vak klantmanagement is altijd in beweging, reden om zelf ook niet stil te blijven staan."

Lees meer >
15

'Positieve cultuurverandering door lerende houding dankzij LEER-register'

Bij het bekijken van de tot nu toe geregistreerde professionals in het LEER-register is de enthousiaste deelname vanuit RSD De Liemers opvallend. Reden om manager Wilfred Hekkers enkele vragen te stellen. Wat geeft hij andere leidinggevenden mee voor wat betreft het LEER-register?

Lees meer >
08

'LEER-register draagt bij aan kwaliteitsverbetering klantmanagers én opleiders'

Vanuit de MariënburgGroep is Harry Ploeg degene die meedenkt over de opzet van het LEER-register voor klantmanagers. Wat vindt hij van het systeem? Vier vragen aan Harry. "Het LEER-register draagt bij aan kwaliteitsverbetering van klantmanagers én opleiders."

Lees meer >

februari 2018

13

LEER-register is geopend!

Professionals Werk en Inkomen kunnen zich vanaf medio februari aanmelden voor het LEER-register en een profiel aanmaken! Intussen bouwt de BvK stapje voor stapje verder aan het LEER-register én aan het ontwikkelen van het vak van klantmanager. Aan jou de eer om je professionele pad te gaan uitstippelen. Maar eerst: aanmelden... Daar begint het mee.

Lees meer >
09

'Prachtig instrument dat bijdraagt aan professionalisering'

Tjalling Smit (Werkplein Fivelingo) is ambassadeur van het LEER-register. Over het register is hij helder: "Als we als professionals willen worden gezien, zullen we ons ook als professionals moeten gedragen. Dat betekent dat we laten zien dat we voldoende zijn opgeleid en ons daar waar nodig laten opleiden." Vragen aan Tjalling.

Lees meer >
09

'LEER-register legt regie over ontwikkeling bij professional zelf'

Carola van den Barselaar (klantmanager gemeente Zoetermeer) is ambassadeur van het LEER-register. Ze is enthousiast over het register, want “het legt de regie over de ontwikkeling bij de professional zelf”. Enkele vragen over het LEER-register aan Carola.

Lees meer >
09

'Breng met het LEER-register je ontwikkeling in kaart'

Martijn Hautvast van SCIOPENG Opleidingen is een van de afgevaardigden van de opleiders die meedenken over de inrichting van het LEER-register. "Met het LEER-register breng je voor jezelf en voor je organisatie je eigen ontwikkeling in kaart."

Lees meer >

december 2017

22

LEER-register BvK

We zijn gestart met de bouw van het LEER-register! Op 18 december heeft het ontwikkelteam het eerste prototype besproken met een aantal ambassadeurs namens de BvK-leden. Een dag later was een soortgelijke sessie met aanbieders van opleidingen en activiteiten om te kijken op welke wijze we een ontwikkelagenda kunnen maken binnen het register.

Lees meer >