oktober 2018

18

Terugblik op het BvK-congres "Regisseer je eigen loopbaan!" 11-10-2018

Denken en doen. Ideeënsex. In beweging komen of juist stilstaan bij je eigen drijfveren en talenten. Een betrokken, luisterende staatssecretaris. Het was er allemaal op het goedbezochte BvK-congres op 11 oktober in Nieuwegein met als thema ‘Regisseer je eigen loopbaan'' .

Lees meer >
17

Waardering voor je werk? Word een Dinges!

Wil je als professional in het sociaal domein gewaardeerd en succcesvol zijn? Word dan een Dinges, iemand met een netwerk, visie en overtuigingskracht.

Lees meer >
11

Staatssecretaris Van Ark: klantmanager, zoek de ruimte op!

“Klantmanagers zijn de spil in de uitvoering.” Dat zei staatssecretaris Van Ark van SZW vanmorgen tijdens het congres van de Beroepsvereniging van Klantmanagers (BvK). “Alleen de klantmanager weet wat er op de werkvloer speelt, welke dilemma’s er zijn. Dat zijn er heel veel. Nu het ...

Lees meer >
01

Inlichtingenplicht en de auto

Is het altijd een schending van de inlichtingenplicht als iemand niet meldt een auto (of een ander voertuig) te hebben. De antwoorden op deze vraag zijn heel divers.

Lees meer >

september 2018

30

Gastcollege BvK bij Hanzehogeschool Groningen

Als beroepsvereniging is het waardevol om verbinding te leggen met toekomstige professionals. Daarom gaf Jolanda Kroon onlangs een gastcollege bij de minor Werkcoach bij Hanzehogeschool Groningen.

Lees meer >
28

Wat wil jij leren op het BvK-congres?

Op het BvK-congres kijk je een keer niet kijken naar de competenties, ontwikkeling en loopbaan van je cliënten, maar naar die van jezelf. Je doet in elk geval inzichten en vaardigheden op waar je direct verder mee komt in je werk, in je ontwikkeling en in je loopbaan.

Lees meer >
26

Staatssecretaris van Ark: 'Professional, kom naar het BvK-congres'

Tamara van Ark, staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vindt het belangrijk dat professionals in de gelegenheid worden gesteld om aan het BvK-congres te kunnen deelnemen.

Lees meer >
18

Ga naar het BvK-congres om jezelf toekomstbestendig te profileren

Als klantmanager is het belangrijk dat je in een veranderende wereld je vak bijhoudt. Het BvK-congres geeft je zeker inspiratie en aanknopingspunten om de juiste koers in te slaan. Dat wil je toch niet missen?

Lees meer >

augustus 2018

22

Onderzoek naar dienstverlening door klantmanagers

De BVK is partner in een onderzoek naar de vraag hoe gemeenten professionele dienstverlening door klantmanagers verder kunnen versterken. Ook gemeenten en cliëntvertegenwoordigers zijn bij dit onderzoek betrokken. Universiteit Utrecht, Hanzehogeschool en Hogeschool Rotterdam voeren dit onderzoek uit.

Lees meer >
21

Tjalling Smit: Bijstand werkt niet

Ik doe het al zo lang als ik werk als klantmanager: experimenteren met de regels van de bijstand. Noem het individualiseren, of omgekeerd toetsen, of burgerlijk ongehoorzaam, dat maakt mij niet uit.

Lees meer >