Collectief lid worden

Diverse gemeenten of samenwerkingsverbanden van gemeenten hebben hun klantmanagers al collectief lid gemaakt van de BvK.

Hiermee geeft u als gemeente of detacheerder/adviesbureau aan dat het belangrijk is dat klantmanagers onderling kennis uitwisselen en hun vak verder professionaliseren. De BvK ondersteunt de klantmanager immers met bijeenkomsten, een netwerk van mensen in de uitvoering en met het ontwikkelen van instrumenten.

Voordelen van collectief lidmaatschap

Waarom zou een gemeente of detacheerder/adviesbureau collectief lid worden van de BvK?

1

Medewerkers kunnen hun netwerk uitbreiden en kennis delen.

Een actief lid kan een inspiratiebron zijn voor zijn collega’s.

2

Medewerkers houden hun kennis op peil.

Dit gebeurt onder meer via de BvK Nieuwsbrief, bijeenkomsten waar leden gratis of met korting naartoe kunnen en dankzij verschillende werkwijzers en tools die de BvK ontwikkelt in samenwerking met haar leden. Gevolg: medewerkers gaan meer methodisch werken. Betere dienstverlening betekent vaak meer uitstroom.

3

Belangenbehartiging

Belangenbehartiging van klantmanagers gezamenlijk.

4

Medewerkers kunnen meedenken op landelijk niveau.

Als lid van de BvK kun je meedenken met de ontwikkeling van nieuwe producten waarmee jij en je collega’s nieuwe kennis opdoen. Ook kun je actief meewerken aan de organisatie van landelijke en regionale bijeenkomsten.

5

Erkenning van het vak van klantmanager door registratie.

De BvK is voorstander van een leerregister voor klantmanagers. Met een leerregister laten we zien dat we professionals zijn die zich ontwikkelen om kwaliteit te leveren. Hiermee willen we de erkenning krijgen die we verdienen. Als collectief lid van de BvK erkent een gemeente dat dit belangrijk is. Leden kunnen bovendien meedenken over hoe we het leerregister vormgeven.

6

Meerwaarde bij vacatures.

Dankzij het netwerk van de BvK komt een BvK-lid sneller in aanmerking voor vacatures. Lidmaatschap is een pre op het cv van de medewerker. Aan de andere kant kan een collectief lid via de BvK kosteloos vacatures verspreiden als het BvK-lidmaatschap hierin als pre is opgenomen.

En meer…

De organisatie die al haar klantmanagers lid maakt, ontvangt:

  • het spel ‘De vier werelden van klantmanagement’
  • een workshop naar keuze. Dit kan bijvoorbeeld een presentatie van de BvK zijn, maar ook een workshop. Voor deze workshop nodigen we ook andere leden uit de regio uit.

De organisatie die al haar klantmanagers lid maakt, geeft:

  • input aan de BvK (aan welke informatie is behoefte?)
  • minimaal één klantmanager aan ons door als actief lid. Zodoende blijft de betrokkenheid en krijgt het collectief lid actualiteiten en informatie uit eerste hand.

Zij gingen u voor...


Logo gemeente Beuningen
Logo gemeente Wageningen
Logo gemeente Doesburg
Logo gemeente Amsterdam
Logo gemeente Borne en Hengelo
Logo gemeente Pijnacker-Nootdorp
Logo gemeente Zoetermeer
Logo Meierijstad
Logo RSD Krommerijn Heuvelrug
Logo Sociale Dienst Oost Achterhoek
Logo gemeente Best
Logo gemeente Veldhoven
Logo RSD de Liemers

Kosten

De kosten van dit lidmaatschap zijn afhankelijk van het aantal inwoners in uw gemeente:

  • Bij 0 – 40.000 inwoners betreft de contributie € 500 + € 40 per klantmanager
  • Bij 40.000 – 80.000 inwoners betreft de contributie € 1.500 + € 40 per klantmanager
  • Bij > 80.000 inwoners betreft de contributie € 2.500 + € 40 per klantmanager

Voor detacheerders/adviesbureaus  die al hun klantmanagers lid maken is de contributie (per 2018) € 2.500 + € 40 per klantmanager.

Bovengenoemde bedragen zijn exclusief 21% btw.

Collectief lid worden

Collectief lidmaatschap geldt uitsluitend als u al uw klantmanagers lid maakt van de BvK. Ook bij collectief lidmaatschap is de klantmanager lid op eigen titel. Mocht hij/zij uit dienst gaan, blijft diegene lid van de beroepsvereniging. Meer informatie over een collectief lidmaatschap? Stuur een mail naar info@debvk.nl.

Wijzigingen doorgeven

Wij sturen de BvK Nieuwsbrief naar de e-mailadressen van leden. Het is dan ook fijn dat wijzigingen (in het team) bij ons bekend zijn. Het collectief lidmaatschap loopt automatisch door. Opzeggen moet vóór 1 december van het lopende jaar. Wijzigingen doorgeven doe je via een e-mail naar info@debvk.nl.